FAČR představuje novou značku Náš fotbal

Značka Náš fotbal má za cíl rozvíjet široké škály projektů Fotbalové asociace České republiky, nacházet jejich průsečíky napříč společností a tím spojovat a aktivovat sportovně založené lidi. 

Vznikla na popud FAČR, která jejím prostřednictvím chce podporovat rozvoj našeho nejpopulárnějšího sportu napříč regiony ve všech jeho podobách a bez jakéhokoliv omezení.

Nová značka Náš fotbal se chce prioritně zabývat tématy, která jsou aktuální pro rozvoj a popularizaci fotbalu v malých městech a vesnicích, nechce být prioritně zprostředkovatelem informací ze světa profesionálního či reprezentačního fotbalu. V tomto ohledu chce FAČR ještě více rozvinout projekty, které fotbaloví fanoušci znali dříve pod názvem Můj fotbal.

„Svět organizovaného fotbalu je velmi bohatý a má u nás dlouhou tradici. Tento rok slavíme výročí 120 let našeho fotbalu, a přestože je fotbal u nás sportem číslo jedna, ubývá především v malých sídlech lidí, kteří ho aktivně hrají. Jednou z největších výzev Našeho fotbalu je tedy oslovení mladé generace, stejně tak nám ale chybí i kvalifikovaní trenéři, kteří by mladé talenty vychovávali. Chtěli jsme proto vytvořit základnu pro český fotbal, která by zastřešila širokou rodinu fotbalových sportů a zároveň podpořila rozvoj našeho nejpopulárnějšího sportu ve všech jeho podobách,“ vysvětluje Václav Kudrna, ředitel pro strategii FAČR.

Název Náš fotbal vyjadřuje základní ideu, že značka patří všem. Každý si pod ní může představit svůj vlastní svět fotbalu. Ženského, mládežnického, plážového, „pralesního“, futsalu či jiného fotbalového sportu.

Značka vyjadřuje pochopení a respekt stávajícím členům fotbalové rodiny, na druhé straně je dostatečně zábavná, současná a atraktivní, aby přilákala novou krev k tomuto sportu. Brand Náš fotbal by měl být základnou pro český fotbal, měl by přivádět a vychovávat hráče, funkcionáře, fanoušky, trenéry, podporovatele. Tak, aby z něj nakonec čerpaly profesionální kluby, reprezentační výběr i samotná fotbalová asociace.

„Značka Náš fotbal věří, že fotbal je takový, jací ho lidé dělají. Od trávníkářů, kteří každý den musí válčit s krtky, až po obětavé rodiče, kteří děti poctivě vozí na trénink. Představení značky je tak vlastně oslavou všech, kteří fotbal dělají na všech možných úrovních i v nejrozličnějších rolích,“ vysvětluje jeden z tvůrců brandu Miroslav Pomikal, který se spolu s Tomášem Mrkvičkou podílel na přípravě strategie a kreativního konceptu.

Vizuální identitu pro značku Náš fotbal navrhla a připravila agentura VMLY&R ve spolupráci s designérem Janem Mouchou. Dynamický logotyp Našeho fotbalu vyjadřuje rozmanitost střel na branku pomocí různého umístění a velikosti písmene „O“ coby míče. V různých reklamních a komunikačních materiálech je tedy možné použít jednu z těchto variant.

Náš fotbal: Otázky a odpovědi

Zdroj: fotbal.cz